Saturday, July 26, 2008

Kasih Ibu

Engkau yang aku rindu
Engkau bertakhta di hatiku

Segalanya hanya tinggal kenangan
Pergi seorang insan yang amatku sayang
Limpahan kasih sayangmu selautan rinduku
Yang pasti kau takkan kembali

Ya Tuhanku
Tabahkanlah menghadapiDugaan-Mu

Rahmatilah... Oh ibu
Seharum semerbak kasturi
Sedingin air di kali
Curahan kasih suci yang kau beri
Selamatlah ibu di sana mengadap
Allah Yang Esa
Doaku agar engkau bahagia

Engkaulah permata hati
Mendidik mengasuh kami
Bertarung nyawa demi kasih suci

Sungguh murni hati ibu
Menempuh onak berliku
Peritmu tiada siapa yang tahu

Ketenangan membaca AL-QURAN

Hadis Al-Bara' bin Aazib r.a katanya: Seorang lelaki sedang membaca surah Al-Kahfi dan bersamanya seekor kuda yang terikat dengan tali yang panjang, tiba-tiba kepulan awan datang menutupi kuda dan berputar di sekitar kudanya, keadaan ini membuatkan kudanya lari. Apabila tiba waktu pagi beliau datang menemui Nabi s.a.w dan memberitahu hal tersebut kepada baginda, lalu baginda bersabda: Itulah ketenangan yang diturunkan kerana Al-Quran

Friday, July 25, 2008

Kenapa mesti tidak meminum COCA-COLA

Walaupun ada di antara kita yang tak minum coca cola sebab Boikot atau apa, tapi apa yang penting memang ada cerita di sebalik COCA-COLA. Tahu tak bahawa COCA_COLA ni sebenarnya dari UBAT Batuk?
Tak percaya, baca ni...

URL Artikel ni dipetik:

John Pemberton was the inventor of Coca ColaIn May, 1886, Coca Cola was invented by Doctor John Pemberton a pharmacist from Atlanta, Georgia. John Pemberton concocted the Coca Cola formula in a three legged brass kettle in his backyard. The name was a suggestion given by John Pemberton's bookkeeper Frank Robinson.

Birth of Coca ColaBeing a bookkeeper, Frank Robinson also had excellent penmanship. It was he who first scripted "Coca Cola" into the flowing letters which has become the famous logo of today.The soft drink was first sold to the public at the soda fountain in Jacob's Pharmacy in Atlanta on May 8, 1886.

About nine servings of the soft drink were sold each day. Sales for that first year added up to a total of about $50. The funny thing was that it cost John Pemberton over $70 in expanses, so the first year of sales were a loss.

Until 1905, the soft drink, marketed as a tonic, contained extracts of cocaine as well as the caffeine-rich kola nut.

Asa CandlerIn 1887, another Atlanta pharmacist and businessman, Asa Candler bought the formula for Coca Cola from inventor John Pemberton for $2,300.

By the late 1890s, Coca Cola was one of America's most popular fountain drinks, largely due to Candler's aggressive marketing of the product. With Asa Candler, now at the helm, the Coca Cola Company increased syrup sales by over 4000% between 1890 and 1900.

Advertising was an important factor in John Pemberton and Asa Candler's success and by the turn of the century, the drink was sold across the United States and Canada. Around the same time, the company began selling syrup to independent bottling companies licensed to sell the drink. Even today, the US soft drink industry is organized on this principle.

Death of the Soda Fountain - Rise of the Bottling IndustryUntil the 1960s, both small town and big city dwellers enjoyed carbonated beverages at the local soda fountain or ice cream saloon. Often housed in the drug store, the soda fountain counter served as a meeting place for people of all ages. Often combined with lunch counters, the soda fountain declined in popularity as commercial ice cream, bottled soft drinks, and fast food restaurants became popular.

NEXT ARTIKEL world has changed in many ways since pharmacist, John Styth Pemberton first introduced the refreshing taste of Coca-Cola in Atlanta, Georgia. However, the pure and simple magic of one thing remains the same - Coca-Cola. The name and the product mean so many things to hundreds of millions of consumers around the globe. Coca-Cola products are served more than 705 million times every day, quenching the thirsts of consumers in more than 195 countries in every climate. That's a long way to come after such a modest beginning...

May 1886 - Pemberton concocted a caramel-colored syrup in a three-legged brass kettle in his backyard. He first "distributed" the new product by carrying Coca-Cola in a jug down the street to Jacobs Pharmacy. For five cents, consumers could enjoy a glass of Coca-Cola at the soda fountain. Whether by design or accident, carbonated water was teamed with the new syrup, producing a drink that was proclaimed "Delicious and Refreshing." Dr. Pemberton's partner and bookkeeper, Frank M. Robinson, suggested the name and penned, in the unique flowing script that is famous worldwide today, "". 1886 - Sales of Coca-Cola averaged nine drinks per day. That first year, Dr. Pemberton sold 25 gallons of syrup, shipped in bright red wooden kegs. Red has been a distinctive color associated with the No. 1 soft drink brand ever since. 1891 - Atlanta entrepreneur Asa G. Candler had acquired complete ownership of the Coca-Cola business. Pemberton was forced to sell because he was in a state of poor health and was in debt. He had paid $76.96 for advertising, but he only made $50.00 in profits. Candler acquired the whole company for $2,300. Within four years, Candler's merchandising flair helped expand consumption of Coca-Cola to every state and territory.

1893 - In January "Coca-Cola" was registered in the U.S. Patent office.
1894 - The first syrup plant outside of Atlanta was opened in Dallas.
1899 - Chandler's great achievement -- large scale bottling of Coca-Cola
1906 - The first two countries outside the United States to bottle Coca-Cola were Cuba & Panama
1915 - The Root Glass company created the Coca-Cola contour glass bottle.
1917 - 3 Million Coke's sold per day. "" is the worlds most recognized trademark.
1919 - The Coca-Cola Company was sold to a group of investors for $25 million.
1923 - The Coca-Cola Company was sold after the Prohibition Era to Ernest Woodruff for 25 million dollars. He gave Coca-Cola to his son, Robert Woodruff, who would be president for six decades. Woodruff's leadership took the business to unrivaled heights of commercial success, making Coca-Cola an institution the world over. Woodruff was an influential man in Atlanta because of his contributions to area colleges, universities, businesses and organizations. When he made a contribution, he would never leave his name, this is how he became to be known as "Mr. Anonymous."

During the Woodruff era, Mr. Woodruff made a promise to the armed forces of the United States to supply Coca-Cola to every serviceperson. He said that costs and location did not matter, he supplied 5 billion bottles to the service.

Robert Woodruff did have one dubious distinction, he raised the syrup prices for distributors. But he improved efficiency at every step of the manufacturing process. Woodruff also increased productivity by improving the sales department, emphasizing quality control, and beginning large-scale advertising and promotional campaigns. Woodruff made Coke available in every state of the Union through the soda fountain. For all of these achievements he earned the name, "The Boss"

More fun facts and triviaCoca-Cola can be used to bake a ham. Pour one can into the baking pan, rap the ham in aluminum foil, and bake. Thirty minutes before the ham has finished cooking, remove the foil, allowing the drippings to mix with the Coca-Cola to make a delicious brown gravy.

Mexico and Iceland have the highest per capita consumption of Coca-Cola.

Coca-Cola translated to Chinese means, "To make mouth happy".

Every second over 7,000 Coca-Cola products are consumed.

The tallest Coca-Cola bottling plants are in Hong Kong. The plant in Quarry Bay is 17 floors, and the plant in Shatin is 25 floors. The bottling plant at the highest elevation in the world is located in Bolivia, at 12,000 feet.

The world's longest Coca-Cola truck is in Sweden. It is 79 feet long with a four-azle trailer.

The best selling non-carbonated soft drink in Japan is a product of The Coca-Cola Company named "Georgia", a coffee flavored beverage. Coca-Cola first crossed the Atlantic on board the Graf Zeppelin, the German dirigible.

The Varsity Restaurant in Atlanta, Georgia, has earned the distinction of serving the highest volume of Coca-Cola anywhere. It dispenses nearly 3 million servings of Coca-Cola annually.

If the Coca-Cola company constructed a sign like the ones McDonald's uses to count their millions of customers, by 1983 it would have read "over 1 trillion served."

If all the Coca-Cola ...ever produced were in 6 1/2 oz. bottles and placed end to end they would wrap around the earth more than 11,863 times.

sold in 1994 were in 8-ounce bottles laid end-to-end, those bottles would reach to the moon and back 76 times.

vending machines in the U.S. were stacked one on top of each other, the pile would be over 450 miles high. ever produced were to erupt from "Old Faithful" at its normal rate of 14,000 gallons per hour, the geyser would flow continually for 1,577 years.

products sold in 1994 were flowing over Niagara Falls at its normal rate of 1.5 billion gallons per second, the falls would flow for three hours.

The Coca-Cola Company began bottling operations in ... ...

1907in Hawaii. ...
1912 in the Philippines. ...
1920 in France. ...
1927 in Belgium, Bermuda, Colombia, Honduras, Italy, Mexico, Haiti and Burma. ...
1928in Antigua, China, Guatemala, Holland, Spain, Venezuela, and the Dominican Republic. ... 1929in Germany and Spanish Morocco. ...
1938Australia, Austria, Gutana, Surinam, Jamaica, Curacao, Luxembourg, Norway, Scotland, South Africa, The Virgin Islands, and Trinidad. ...
1940 in Ecuador, and El Salvador. ...
1942in Nicaragua, Argentina, Brazil, Costa Rica, Iceland, and Uruguay. ...
1945in Egypt, and Martinique ...
1946in Barbados, Japan, and Okinawa ...
1947in Morocco and Tangier ...
1948 in Liberia, Rhodesia, and Guadeloupe

so all of you should know what is COCA-COLA..........

Thursday, July 24, 2008

sihir melalui 'SMS',.....REALITI @ FANTASI...??


Awas kalau terima SMS yang susah nakdibaca, tulisan tonggang terbalik.Dapat je SMS macam tu segeralah delete. Jangan gatal nak baca, jangan gatal cari orang pandai suruh tolong baca atau tolong tafsir, sebab rupanya sekarang ni sihir boleh dihantar melalui SMS.

Saya terkejut bila tahu benda ni dan semakin tak terkejut bila baca akhbar yang melaporkan. Selalu dengar cerita orang je, tapi bila dilaporkan oleh akhbar bahawa sihir boleh dihantarmelalui SMS, saya terpanggil untuk menyebut di sini supaya ambil beberapa langkah supaya tak terkena.

Sihir ni ada. Ia permainan setenga horang sejak zaman berzaman. Kita cuba elak sebab kalau dah kena, susah nak cakap lagi. Dan kita belajar dari orang yang pernah kena dan orang yang tolong mengubati orang yang dah kena.Motivasi tak jadi kalau sihir mendahului. Ingat tu...!

Seorang wartawan akhbar Bacaria melaporkan bahawa seorang ustaz menceritakan usahanya membantu seorang yang terkena sihir sebaik saja baca SMS yang sukar dibaca, ditulis dalam bentuk simbol,kalau ada huruf pun tonggang terbalik,macam huruf Mesir purba gitu. Bila dibaca je terus kena. Maka ustaz tu,nama Ustaz Ahmad Dasuki Abdul Ghani mengajar satu tips untuk elak sihir.

Kata dia, baca 3 Qul dan ayat Kursi sebelum tidur, sebab sihir cukup power sekitar jam 3 hingga 4 pagi. Ketika inilah hampir semua orang sedang nyenyak tidur, kecuali yang tengok bola,memang selalunya akan kena.


Sumber: Dr. HM Tuah Iskandar al-Haj

Ustaz, Perli Siapa? 'Orang Itu' Ke?

Pada masa mutakhir ini, ramai cerdik pandai agama kita keluaran dalam negara mahu pun luar negara. Ada antara mereka dari Mesir, Madinah mahu pun Jordan. Begitu juga keluaran Universiti Malaya (UM) dan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM). Kadangkala pendapat mereka berbeza. Sukar saya memilih mana satu pendapat yang betul. Apa nasihat tuan?– Umat Keliru, Mentakab.

Nasihat saya mudah sahaja, cari yang betul-betul mantap ilmu mereka. Lihat juga akhlak mereka. Justeru ramai lepasan agama (tidak semuanya ulama) yang ilmu mereka masih mendatar (cetek), ada juga yang akhlaknya boleh dipersoalkan, belum memiliki akhlak ulama sebenar. Ada antara mereka yang terlalu penakut dan ada juga yang terlalu berani. Saya berpendapat yang seimbang dan sederhana daripada segi ilmu dan akhlak itu yang lebih baik.Berilmu tetapi jumud, berani tetapi kurang ilmu, emosi tak bertempat dan pelbagai lagi sifat negatif golongan agama ini...kesemuanya harus diambil pertimbangan.Kepada penanya, ingin saya perbetulkan, bukan semua lulusan ugama (sekadar ada B.A. atau M.A. hatta P.hD) boleh digolongkan sebagai ulama. Paling merisaukan, mereka yang hanya ada ilmu separuh. Kadangkala kokok mereka lebih.Syaikh Muhammad al-Ghazali pernah menegur mereka yang belajar ilmu hari Sabtu, pada hari Ahad sudah mengajar, hari Isnin sudah ditabal mahaguru atau syeikh atau ulama besar, (apabila sudah berserban dan berjubah atau memakai title ustaz), hari Selasa dengan berani menegur orang itu dan sianu, kononnya mereka tokoh, aku pun tokoh. Berani tanpa segan menegur semua perkara yang dia pun jahil mengenainya.Ulama separuh jalan seperti inilah kadangkala –kata Muhammad al-Ghazali- menjadi tumpuan ramai, kerana gambaran zahir, berjubah singkat dan berjanggut lebat contohnya, berani mempertikaikan segala perkara. Pertikaian remeh temeh ini subur, pada masa Islam disingkirkan dalam perkara dasar. Lalu ulama berbicara tentang hukum membatal wuduk, atau bolehkah Allah dilihat dengan mata di akhirat kelak. Mereka banyak berhujah tentang darah haid dan hukum menyimpan misai.Mereka yang tidak ingin Islam menjadi dasar kehidupan akan menjadi lebih seronok dalam keadaan begini berlaku, jika orang ramai tenggelam dalam perbincangan yang mandul begini. Kumpulan anti Islam, mereka tidak selesa apabila ada ulama yang mula bercakap tentang perkhidmatan negara untuk umum atau untuk individu? Kenapa kekayaan negara hanya berligar di sekitar beberapa kerat kumpulan? Apakah manusia perlu hidup bebas atau takut-takut?Adalah ulama palsu namanya, jika asyik berbincang tentang hukum menyentuh perempuan batal wuduk atau tidak, daripada membincangkan wajib atau harus mengambil bahagian dalam pilihan raya. Apa sumbangan orang Islam atau agenda ‘menghadhari’ tamadun dunia, tak kira apa nama, Islam hadhari atau hadharah Islamiah.Masyarakat kita banyak disogok oleh ulama separuh masak ini dengan isu-isu kecil, pendapat lemah dan mazhab menyusahkan, malah tidak dapat memahami isu-isu semasa. Mereka memberi fatwa dalam realiti yang sudah berbeza. Dalam bahasa yang mudah, mereka jahil dengan “fiqh al-waqi”, kefahaman tentang realiti terkini.Satu lagi ‘kejahilan’ mereka yang menolak pandangan imam-imam mazhab, kononnya mahu mencedok sendiri daripada al-Quran dan hadis. Memang Islam tidak menyuruh kita fanatik kepada mana-mana mazhab, tetapi lebih teruk lagi mereka yang berijtihad tanpa kelayakan. Bagaimana boleh berijtihad, jika nak memahami dalil pun belum tahu.Kita bosan dengan tohmahan kononnya Imam Malik tidak tahu hadis istiftah, atau Abu Hanifah tidak menyuruh pengikutnya baca basmalah ketika menjadi makmum, atau bersembahyang selepas menyentuh kulit perempuan. Berani mereka mengatakan Imam Malik dan Abu Hanifah Jahil hadis, atau Imam Shafi‘i jahil. Siapa mereka ini?Ulama al-Azhar yang dulu-dulu (termasuk di Malaysia), mampu menyelesaikan fitnah seperti ini, setelah mereka belajar Islam; memahami pendapat salaf dan khalaf, belajar berbagai-bagai kitab tafsir dan kitab hadis. Tetapi mereka yang baru pandai ini terutama mutakhir ini, hanya masih bertateh bahasa Arabnya, hanya baru belajar satu dua buah kitab hadis atau tafsir, sudah berani menyerang ulama itu dan ini, satu perbuatan yang kurang berakhlak dan tidak beradab.Beberapa orang yang sekadar tahu membaca beberapa buah hadis sudah berani mengakui tahu akan Islam semua sekali, satu keangkuhan namanya.Justeru itu, kita harus bersangka baik kepada semua ulama kita yang benar; ada di kalangan mereka yang bersifat lembut, ada juga yang agak bersikap keras. Tetapi tujuan mereka semua memberi panduan kepada orang ramai. Mereka ulama pembimbing (mursyid).Jangan kita asyik bersangka buruk kepada orang lain. Kadangkala mereka itu jauh lebih baik daripada diri kita yang kita sangka serba tahu ini. Ada mereka yang suka memberi nasihat secara lembut kerana ia mungkin lebih berkesan dan ada juga mereka yang suka bercakap secara kasar dan keras kerana boleh memberi kesan.Tetapi saya berpendapat, fitrah manusia tidak suka mereka diserang dengan keras. Saya masih ingat cerita buku sekolah rendah tahun 60-an (maaf contoh kurang elok) cerita dua jenis angin, angin ribut dan angin sepoi-sepoi bahasa yang menunjukkan kekuatan masing-masing. Angin ribut dengan kuat meniupkan si beruk yang sedang berpaut di sebatang pohon kayu. Makin kencang tiupan angin itu, makin kuat si beruk berpegang kerana takut jatuh.Apabila tiba giliran angin sepoi bahasa dengan lembutnya menghembus bayu sejuk kepada si beruk itu, sehingga dia rasa mengantuk, lalu jatuh. Moral cerita ini, tidak semua yang keras itu berhasil dan tidak semua yang lembut itu tidak menjadi.Kelibat tokoh hebat pun ada berbagai-bagai ragam, dari Ibn Taymiyyah yang keras sampai kepada al-Ghazali yang lebih lembut, para fuqaha yang garang, ahli sufi yang lembut, hingga Imam Ahmad dan membawa kepada al-Syafi‘i. Mereka berbeza cara dan gaya.Usahlah kita membelah bagikan ulama kita kepada banyak kumpulan, kerajaan atau pembangkang. Mereka yang berpegang kepada kebenaran, itulah ulama sebenar. Jangan dilihat mereka salaf atau khalaf, ahli fikah atau ahli tafsir, yang ikhlas jua diterima amalan mereka.Saya harap anda sudah ada kayu ukur menilai ulama terhadap keilmuan dan kesalehan mereka, bukan apa parti mereka, apa mazhab mereka, apa bangsa mereka atau kumpulan mana mereka ini. Jika inilah kayu ukurnya, orang itu masih tergolong puak fanatik yang dilarang agama. Wallahualam.********Ulasan saya: Entah di mana saya pernah bertemu inilah juga inti kata al-Marhum Ustaz Wan Saghir - yang ikhlas membawa umat kepada agamalah yang benar.Ikhlas ya, tapi ikhlas itukan sukar diuji. Kalau saya, akan saya tambah sedikit pada frasa 'Mereka yang berpegang kepada kebenaran, itulah ulama sebenar', bahawa: Kebenaran itu diukur pula dengan dua ayat dan dua hadis (paling minimum) ini:Dua ayat al Quran ini sangat berhubungan (perhatikan pada tulisan yang dihitamkan) -al-Waqi'ah: 77-79"Sesungguhnya ia adalah al-Quran yang mulia. Tersimpan kemas pada kitab yang terpelihara (luh mahfuz). Tidak menyentuhnya (memahaminya) melainkan orang-orang yang disucikan."Istilah muthoharrun dalam ayat di atas adalah isim maf'ul (orang yang kena suci) jadi 'bukan orang yang bersuci'. Siapa orang yang disucikan kalau begitu? Kaitkan dengan ayat di bawah 33"Sesungguhnya Allah bermaksud semata-mata mahu menghilangkan dosa dari kalian semua wahai ahlul bait dan mensucikan kalian sesuci-sucinya."dan hadis -Daripada Abu Said al-Khudri, sabda Nabi saw:Sesungguhnya akan hampir aku dijemput pulang dan aku pasti menyahutnya. Sesungguhnya aku meninggalkan buat kamu dua perkara yang amat berat (berharga): Pertama adalah kitab Allah tali yang terentang dari langit ke bumi. (Dan yang kedua) ialah keluargaku iaitu ahlul baitku. Sesungguhnya yang maha mengetahui, mengkhabarkan kepadaku bahawa keduanya tidakkan terpisah hingga ia kembali kepadaku di telaga al-Haudh. Lihatlah bagaimana kamu memperlakukan terhadap keduanya.juga hadis -Tirmidzi meriwayatkan daripada Umar bin Abi Salamah telah berkata: Setelah turun ayat Tathir (ayat 33 surah al Ahzab) kepada Nabi di rumah Ummu Salamah, baginda terus memanggil Ali, Fatimah, Hasan dan Husin lalu menyerkup mereka dengan kain seterusnya bersabda: 'Ya Allah mereka ini adalah ahlul baitku dan prang-orang khususku. Hilangkanlah daripada mereka noda dan sucikanlah mereka sesuci-sucinya.'Setelah itu Ummu Salamah berkata: 'Dan aku bersama mereka?'Nabi menjawab: 'Kamu berada di dalam kebaikan.'Dan ustaz, kalau saya beri hujah begini sebagai tambahan kepada ayat ringkas ustaz itu akan ada orang marah, dan tuduh saya macam-macam kerana mereka tak mahu berfikir, menggunakan akal. Allah ada mengatakan orang begini dalam ayat 10 surah al Mulk:'Dan mereka (penghuni neraka) berkata: Kalaulah dahulu (semasa di dunia) kami mendengar atau menggunakan akal pastilah kami bukan tergolong sebagai penghuni neraka Saiir.'Kalau sayalah ustaz, saya akan jawab begitu. Kerana jawapan yang tidak habis tidak menjawab kekeliruan 'Umat Keliru' dari Mentakab itu.

Tuesday, July 22, 2008

Nasyid@uitm kelantan

insyaALLAH tak lama lagi uitm kelantan akan mempunyai grup nasyidnye yang akan mewakili uitm kelantan dalam jemputan pertandingan yang diterima...
nashriqzulkifli pun tengah dalam proses untuk mencari ahli,...
mungkin pada awalnye kami bertatih dahulu untuk mencari nama dalam industri nasyid tanah air....paling penting matlamat kami hanya satu iaitu berdakwah melalui nasyid...

Tuesday, July 15, 2008


each day we say
each day we pray

every morning every day
dont forget to pray
pray to ALLAH
pray to ALLAH
pray to ALLAH

spent a little time in the noon
to pray to Allah
pray to ALLAH
pray to ALLAH
pray to ALLAH

find the true light in the night
pray to ALLAH
pray to ALLAH
pray to ALLH

the five solat is the must
obligation to all of us
HE's de one
HE's de one
HE's de one
ALLAHU ALLAH..............

kursus pengurusan organisasi @ Damai Beach Resort terngganu

Hai sume,...
Semalam saya baru je dapat tau yang saya ni kene menyertai kursus pengurusan organisasi...
Sedih la jugak cz badan pun rase lesu lagi,... tapi trpksela gi jugak mewakili intelectual dynamic
business society a.k.a indybs yg juga mrupakan society bdk2 bsnes... nak wat cmne,...
da memg komitmen slepas dfkirkan knela join jgk,...mybe bleh dpat pglman baru,...
ade khbar gmbira mgkin kpda pmnat hafizhamidun@uitmkelantan ,....insyaALLAH bulan
Ramadhan ni saya akan mmbwa hafizhamidun ke sini untuk mjlis brbuka puasa,...tapi prkara ni masih dlm prbncngan lg oleh krna TP HEP uitm kelantan belum lagi meluluskanprogram ni,...
walaubagaimanapun saya selaku pengarah projek akan berusaha untuk merealisasikan ape yang dirancang ini berjaya,...perkembangan tentang program ni akan sy khbarkan dari masa ke semasa,.....

doakanla ye...(",)

Monday, July 14, 2008


Hari ni sepatutnya ade kelas tapi badan rase xlrat sangat,...
So semalam terus decide nak drive balik rumah,....
Alhamdulillahla rase sihat cket selepas bangun pagi tadi,...tapi tubuh masih lemah...
xtaula nape maybe sebab banyak keje sangat kot,....
yang penting doakan saya sihat selalu ye,...
thanks sume,.......


new ride for me

kasih belum termiliki

Kasih Belum Termiliki(unmixed)

Telah aku renangi lautan bergelora
Hanya untukku menggenggam kasihmu
Telah ku persembahkan seluruh rona jiwa
Jadi bingkisan semahu kau pinta

Apa lagi perlu aku perkorbankan
Buat membuktikan niat ini akan terzahir ke mata
Apa lagi perlu aku laksanakan
Untuk kau selami dan mengerti kejujuran perasaan

Keperitan rintangan persis mawar berduri
Petanda kasih belum termiliki

Jika ku masih gagal meyakinkan sebuah keikhlasan
Khabarkanlah mana kesilapanku...

Song: Hafiz Hamidun
Lyric: Ad Samad & Hafiz Hamidun

thank you

Thank You (this song also dedicated to a person)

Thank you
For simply being there
On the cloudy days
On the sunny days...

Thank you
For sharing your joy’s
And pain with me
For showing me
That’s I’m so special
That’s my contribution count
Through our friendship
I have grown as a person
And I hope you have too
Thank you, thank you, thank you
Just for you

Thank you
For simply being my friend
For the special memories
We share together now
For the never ending support
You always give me…friend…

I will always love you
I can’t tell you how much
That you mean to me
Ipray for our everlasting friendship
Never ever say goodbye to yesterday
Cause yesterday was so special and wonderful
And I hope tomorrow will be better

Thank you for everything……..